Šeimos namų vakaro pamoka

Dienoraščio rašymas

Idėjos pamokai | Mažesniems vaikams | Vyresniems vaikams


Daina: „Kai Raštus skaitau kasdieną“ (Giesmės, 155: muzikanatos)

Veikla

Šeima koncertuoja

Šeimos nariams priminkite, kad kai Lehis su savo šeima vyko į Ameriką, jie pasiėmė maisto, palapines ir savo liaudies metraštį! Nuo pat Adomo laikų Dievo žmonėms buvo įsakyta vesti užrašus.

Jėzus Kristus įsakė nefitams užrašyti viską apie Jo apsilankymą Amerikoje, o ypač Jo mokymus. Jis jiems liepė vesti metraštį arba užrašyti jų girdėtus pranašo žodžius ir matytus stebuklus (žr. 3 Nefio 23:7–13). Tie užrašai ir kiti į juos panašūs sudaro mūsų Raštus. (Žr. “Let’s Keep a Journal”, Jeanne W. Pittman, Liahona, Feb. 1988.)

Šeimos nariams pasakykite, kad dabar gyvenantis pranašas kviečia visus žmones vesti dienoraščius, kuriuose jie galės rašyti apie savo gyvenimą.

Užduokite šį klausimą:

  • Kodėl turėtume rašyti apie savo gyvenimą, jei nesame tokie svarbūs, kaip pranašai, ir mūsų užrašai niekada niekam netaps Raštais?

Perskaitykite šiuos prezidento Spenserio V. Kimbolo žodžius:

„Žmonės dažnai teisinasi, kad jų gyvenime niekas nevyksta ir jų darbais niekas nesidomės. Bet aš pažadu, kad jei rašysite dienoraščius ir vesite užrašus, jie iš tiesų bus didelio įkvėpimo jūsų šeimoms, jūsų vaikams, jūsų vaikaičiams ir kitiems būsimosiose kartose šaltinis.“ (Ensign, November 1978, p. 4.)

Paklauskite:

  • Kodėl, jūsų manymu, prieš pamoką giedojome apie Raštų skaitymą, jei kalbame apie dienoraščių rašymą?

Paaiškinkite šeimos nariams, kad, kaip sakė prezidentas Kimbolas, mūsų užrašai taip, kaip ir Raštai, gali tapti didžio įkvėpimo šaltiniu mūsų šeimoms.

Kartu sudarykite priežasčių, kodėl verta rašyti dienoraštį, sąrašą. Užrašykite jas. Taip pat galite pasiūlyti štai tokią priežastį:

  • „Jūsų dienoraščiai ir užrašai… bus… didelio įkvėpimo kitiems šaltinis“ (žr. aukščiau prezidento Kimbolo citatą);
  • iš savo dienoraščių galime pasisemti stiprybės ir įkvėpimo;
  • dienoraščio rašymas padės mums prisiminti apie Dangiškojo Tėvo palaiminimus;
  • liudijimas vedant užrašus sustiprės;
  • minčių ir problemų užrašymas gali mums padėti priimti sprendimus;
  • mūsų užrašais gali susidomėti žmonės, kurių net nepažįstame.

Perskaitykite žemiau pateiktus pavyzdžius ir keletą ištraukų iš nuosavo arba jūsų protėvių dienoraščio ir drauge nutarkite, kokias dienoraščio rašymo priežastis jie patvirtina, arba prie sąrašo pridėkite naujų idėjų.

Devynerių metų mergaitė rašė savo dienoraštyje:

„Šiandien pasninko sekmadienis, ir mes negalime nieko valgyti, kol nesibaigs pamaldos. Žinau, kad nemirsiu iš bado, nes tai jau dariau, o Dangiškasis Tėvas padeda.“

Dvylikos metų berniukas rašė savo dienoraštyje:

„Turėsiu pasikeisti. Visų pirma – tapsiu fiziškai tvirtesnis, antra – darysiu tai, ko manęs prašo, ir trečia – geriau mokysiuos.“

Viena mergina vardu Merė Gobl Pei prieš daugiau kaip šimtą metų rašė dienoraštį, kai su šeima vyko per lygumą keliaujančiųjų su rankiniais vežimėliais grupėje. Savo dienoraštyje ji rašė:

„Per lygumą keliavo keturios grupės. Mes nežinojome, kas mums nutiks. Vieną naktį į mūsų stovyklą atėjo vyras ir pasakė, kad ryte bus daug miltų, nes Brigamas Jangas pasiuntė žmones ir jų grupeles mums padėti. Tą naktį mes džiūgavome. Dainavome dainas, vieni šoko, kiti verkė. Jo vardas buvo Efraimas Henksas. Manėme, kad jis yra gyvasis Kalėdų Senelis.“ (Žr. “Your own Journal”, Friend, Jan.1982.)

Paraginkite šeimos narius dienoraščius laikyti matomoje vietoje ir reguliariai juos pildyti.
 

Dvi idėjos, kurios padės rašyti dienoraščius

1-a idėja: Puslapis „Mano dienoraštis“

Jei vis dar manote, kad sunku sugalvoti, ką rašyti kiekvieną dieną, galite padaryti žemiau pateikto puslapio „Mano dienoraštis“ kopijų (nukopijuokite tekstą į „Word“, ar kitą programą). Sudėkite juos į sąsiuvinį ir naudokite kaip dienoraštį. Arba šį puslapį pasitelkite kaip pavyzdį, kaip rašyti jau naudojamame dienoraštyje. Kai būsite vyresni, ko gero skaitysite savo dienoraštį ir sakysite: „Visgi tai labai įdomu!“

Mano dienoraštis

Šiandienos data: __________________

Kas šiandien nutiko mokykloje/namie/bažnyčioje

ir ką apie tai manau: __________________

Šiandien sužinojau kažką naujo: __________________

Ką šiandien veikėme su draugais: __________________

Ką šiandien veikėme su šeima: __________________

Vienas iš dabar pasaulyje vykstančių dalykų, apie kuriuos pasakojama per televizijos naujienas ir laikraščiuose, ir ką apie tai manau: __________________

Šiandien studijuodama (-s) raštus skaičiau: __________________

Šiandien esu dėkinga (-s) už: __________________

Vienas tikslas, kurio sėkmingai siekiu: __________________

2-a idėja: „Dienoraščio stiklainiai“

Papuoškite stiklainį ir pridėkite lapelių su idėjomis, apie ką rašyti. Štai keli pavyzdžiai:

  • Juokingiausia, kas man šiandien nutiko…
  • Šiandien esu dėkinga (-s) už…
  • Kartu su draugu…
  • Man patinka __________________, nes…
  • Laukiu…
  • Kai užaugsiu, aš…
  • Norėčiau, kad…
  • Šiandien bažnyčioje sužinojome, kad…

Vaišės: Morkų sausainiai

  • 200 g sviesto
  • 150 g cukraus
  • 1 kiaušinis
  • 200 g virtų sutrintų morkų
  • 300 g miltų
  • 2 šaukšteliai kepimo miltelių
  • Pusė šaukštelio druskos
  • 1 šaukštelis apelsinų sulčių
  • 2 šaukšteliai apelsinų žievelių
  • Viską sumaišykite ir šaukštu išdėliokite ant kepimo popieriaus. 10 minučių kepkite iki 190°C įkaitintoje orkaitėje.

Glaistas:

  • Vieno apelsino žievelės
  • Pusės apelsino sultys
  • 120 g cukraus pudros tolygiam apibarstymui
Vaišės