Šeimos namų vakaro pamoka

    Darbas gali būti džiaugsmingas

    Idėjos pamokai | Mažesniems vaikams | Vyresniems vaikams


    Daina: „Smagu“ (Vaikiškų dainelių knyga, p. 129: muzika, natos)

    Veikla

    Darbas

    Pamoką pradėkite giesme „Smagu“ (Vaikiškų dainelių knyga, p. 129). Atkreipkite dėmesį į pastabą su žvaigždute po natomis: „Vaikai gali sugalvoti kitų dalykų, kuriuos būtų smagu daryti.“ Prieš giedodami paklauskite vaikų, ką jie mėgsta veikti, ir sugiedokite kelis posmelius panaudoję jų žodžius.

    Po maldos šeimos nariams parodykite šį paveikslėlį (atspausdinkite jį prieš pamoką) ir paaiškinkite, kad šie vaikai padeda savo šeimoms namų ruošoje, tik jie negali prisiminti, kokį darbą kuris iš jų turi dirbti. Laimei, kiekvienam iš jų prie piršto pririštas siūlas, skirtas priminti, kad prieš eidami žaisti užbaigtų jiems skirtus darbus. Paprašykite vaikus rasti, koks darbas skirtas kuriam vaikui. Kiekvienam paveikslėlyje esančiam vaikui galite duoti vardą. 

    Galvosūkis

    Paprašykite, kad vaikai įvardintų kiekvieną tiems vaikams skirtą darbą. Paklauskite:

    • Kokius darbus jūs dirbate namuose padėdami savo šeimai?

    Šeimos nariams priminkite pamokos pradžioje sudainuotą dainelę. Pasakykite vaikams, kad labai gerai, jog jiems smagu tiek daug visko daryti. Tėvai visad džiaugiasi, kai jų vaikai yra laimingi. Ir mūsų Dangiškasis Tėvas džiaugiasi, kai mes esame laimingi. Vaikų paklauskite:

    • Ar galite sudainuoti šią dainelę paminėdami skirtingus namų ruošos darbus? (Pavyzdžiui: „Grindis pašluoti yra smagu“ arba „susitvarkyt kambarį yra smagu“)

    Paaiškinkite, kad bet kokią užduotį galima atlikti su džiaugsmu. Mūsų jausmai ir mūsų nuotaika priklauso nuo nusiteikimo, kitaip tariant, mūsų nuomonės apie tai, ką darome.

    Paskaitykite arba perpasakokite šeimos nariams toliau pateiktą istoriją. Galite pasiūlyti vaikams, kol skaitysite jiems šią istoriją, nupiešti po piešinį arba prieš pamoką galite atspausdinti ją iliustruojančių paveikslėlių.

    Draugai

    „Negalėsiu su tavim rytoj žaisti,“ – pasakė Deividas savo draugui Kajui.

    „Kodėl ne?“ – paklausė Kajus.

    „Rytoj tėčiui laisvadienis, o Benui su Karolina nereikia į mokyklą, ir visi mes tvarkysime kiemą,“ – paaiškino Deividas.

    „Visą dieną?“ – paklausė Kajus.

    „Manau, kad taip. Yra daug darbo. Grėbsime lapus, rausime piktžoles, apkarpysime krūmus ir kai ką dažysime. Bus smagu!“ – džiugiai pasakė Deividas.

    „Smagu!“ – atsiliepė Kajus suraukdamas nosį. „Man tai skamba kaip darbas!“

    „Tai ne darbas!“ – nesutiko Deividas.

    „Darbas! – pareiškė Kajus. – Grėbimas, valymas ir dažymas yra darbai! Taip sako mano tėtis! Pasiklausk savo tėčio. Dirbti nėra smagu! Tai sunku!“

    Tą vakarą, kai tėtis užėjo į Deivido kambarį palinkėti saldžių sapnų, Deividas paklausė: „Tėti, ar dažymas, valymas ir grėbimas yra darbai?“

    „Žinoma, tai darbai! – atsakė tėtis. – Ir rytoj turėsime daug darbo.“

    „Ar tai sunkus darbas?“ – paklausė Deividas.

    „Taip, – atsakė tėtis. –. Taigi gerai išsimiegok ir būk pasiruošęs padėti mums ryte.“

    „Na gerai,“ – lėtai atsakė Deividas.

    Prieš užmigdamas jis mąstė apie tai, ką išgirdo iš Kajaus ir tėčio. Ryte jis nutarė nedirbti. Jis nesiruošia visą dieną praleisti be jokių malonumų.

    Per pusryčius visi buvo apsirengę darbiniais drabužiais. Deividas neskubėdamas valgė sausus pusryčius ir gėrė sultis.

    „Deividai, eime!“ – pakvietė jį Karolina.

    „Kas per krapštūnas!“ – pasakė Benas.

    „Jaučiuosi blogai,“ – atsakė Deividas. Kuo labiau jis galvojo apie blogą savijautą, tuo labiau įsivaizdavo skaudančią galvą. „Man skauda galvą,“ – pasakė jiems.

    Mama palietė jo galvą. „Nepanašu, kad karščiuotum, – pasakė ji, – bet gal geriau pagulėk ant sofos, kol pasijausi geriau.“

    Deividas gulėjo ant sofos svetainėje, kol visi išėjo pro duris. Užsimerkė, bet miegas neėmė. Netrukus Karolina, Benas ir mama su tėčiu ėmė taip triukšmauti, kad jis nebegalėjo ilsėtis. Dirbdami jie šūkaliojo vienas kitam, pokštavo, juokėsi ir kalbėjosi.

    Netrukus jis išgirdo kitą balsą juokiantis ir kalbant. Jis atsikėlė ir pažvelgė pro langą.

    Tai Kajus! Jis darbavosi padėdamas Benui nešioti krepšį su lapais.

    Deividas pamiršo galvos skausmą ir atskubėjo į kiemą.

    „Kajau! – sušuko jis. - Ką tu čia veiki?“

    „Linksminuosi“ – šūktelėjo Kajus.

    „Bet tai juk darbas, o tu sakei, kad dirbti nesmagu!“

    Kajus sustojo ir susimąstė. Tada nusišypsojo ir pasakė: „Dirbti kartu yra smagu!“

    Deividas taip pat nusišypsojo. „Teisingai, – sutiko jis. – Dirbti kartu yra smagu!“ Tada jis čiupo grėblį ir ėmė į didelę krūvą grėbti lapus. (“Working together”, Dorothy W. Peers, Friend, June 1975).

    Vaikų paklauskite:

    • Kaip manote, kodėl Kajui ir Deivido šeimai dirbti buvo smagu?

    Paaiškinkite, kad viską keičia mūsų nusiteikimas.

    Pakvieskite vaikus drauge sudainuoti dainelę „Smagu“ įterpiant įvairius darbus nusakančius žodžius. Pasakykite jiems, kad jie gali dainuoti šią dainelę kiekvieną kartą, kai tenka daryti bet kokį darbą. Tai padės jiems darant bet kokį darbą jausti, kad tai yra smagu.


    Vaišės: Bananų puselės

    • Pusė banano vienam asmeniui, perpjauto išilgai per vidurį.

    Sudėkite į dubenį ir apdėkite ledais.

    Galite pagardinti šokoladu arba karameliniu padažu, šviežiomis braškėmis, plakta grietinėle ir smulkintais riešutais. 

    Vaišės